Eva en Hanno Yucatan Mexico 2015

Dreamliner Experience

Het eerste bericht vanaf de andere kant van de grote waterplas.

Vandaag zijn we alweer voor de 3e keer de plas overgestoken, deze keer in zuidelijke richting.

Het was vroeg vandaag, wekkertje om 3.45u en om klokslag 05.00u waren we al ingechecked.
Beetje gezeten en koffie gedronken met uitzicht op grote Boeings en andere kisten.
Tegen kwart over zeven gingen we aan boord, behalve dat we vrij krap zitten zijn het goede
stoelen en net na de achten reden we achteruit de gate uit.

We zijn vertrokken vanaf de Kaagbaan, geen lange taxi tijden richting Polderbaan vandaag, en wat vooral
opvalt aan de 787 Dreamliner is dat je bijna niks hoort.
Natuurlijk als de motoren in de 'spool up' gaan hoor je dat zeker wel maar eenmaal van de grond is er
bijna geen motergeluid.
Windgeruis is niet te voorkomen en dat was gewoon aanwezig.

De 787 is uitgerust met automatisch dimmende ramen en LED verlichting.
De cabin crew gaf een lichtshow weg, op zich wel aardig.
Ze kunnen dan zonsopgang e.d. nabootsen, wat goed is voor nachtvluchten.

Raar maar waar lekte de airco, de dame achter ons had een flink nat pak.

Via Zuid Engeland en een schampje Ierland ging het op weg richting Cuba, Varadero Juan Gomez Airport.
Ongeveer de gehele tweede helft van de reis was in de turbulentie en dat is niet zo handig als je net eten
geserveerd hebt gekregen.
Vlak voor Cuba kwamen we precies over de Bahama's, dat zag er toch ook wel heel erg tof uit.
Blauwe zee, witte stranden en dito wolkjes.

Het vliegveld op Cuba stelt weinig voor, er stond wel precies 1 toestel, die van ons.
We moesten er helaas uit en via de transfer ruimte terug naar de vertrekhal.
Er zouden passagiers uitstappen met eindbestemming Cuba, en passagiers met bestemming Amsterdam
weer instappen.
Al met al een onduidelijk en tijdrovend proces, wat veel gestroomlijnder kan maar goed.Zal aan ons liggen.

Het bleek ook dat we nergens kunnen komen zonder bekenden te zien: 2 families uit Hulst kwamen in Cuba aan boord!

Van Cuba ging het verder naar onze final destination, de luchthaven van Cancun.
Dit duurt maar eventjes, de immigratie daar ter plekke echt niet.
In totaal zijn wel 3u bezig geweest van uit het vliegtuig stappen tot en met in de buitenlucht staan.
De geneugten van internationaal reizen....

Daarna moesten we nog een dik uur in de bus naar ons hotel, Riu Yucatan te Playacar, Playa Del Carmen!

Na een snelle douche via het strand naar het eten en guess what, er zitten zelfs aapjes in de bomen!
Er lopen ook een soort grote cavias rond.

Zometeen richting wifi punt in de bar om dit te uploaden en dan gaat het lichtje uit, we zijn al meer dan 24 uur wakker.

Voor ons welterusten en tot morgen!

Bianca

Woww wat een reis... Rust nu maar lekker uit samen! X

Eva

Dat is vandaag best goed gelukt. Zo maar eens gaan slapen. Het is hier 23.15

Huub

Vliegen, vliegen en wachten......., wachten.......wachten

Eva

Zo zag dag 1 er idd uit.