Eva en Hanno Yucatan Mexico 2015

Hasta Luego Mexico!

De laatste volle dag voor ons in Mexico brak aan in Playa del Carmen.

Zoals alle dagen die we hier gehad hebben in volle pracht, zon, zee, strand, apen, leguanen en zelfs een slang in 1 van de tuinen.
Geen boa constrictor of koningspython maar een kleine variant.
Wat het precies was geen idee, hij/zij zat wel rechtop zoals een cobra ook doet alleen dan zonder die zijkanten die gaan openstaan.
Men had het over een pofadder of iets dergelijks, het personeel heeft het beest wel professioneel met een bezemsteel verwijderd.
Het zou een beetje slordig staan als er iemand een slangenbeet zou oplopen nefest het zwembad.

Eva heeft nog steeds last van haar buik, alhoewel dat 's middags toch een heel stuk beter ging.

We hebben lekker in de schaduw gezeten aan het zwembad, uitzicht over het strand.
Af en toe in de zee, beetje foto's maken, opdrogen, wat drinken, wat eten.
Kortom, een echte vakantiedag.
's Ochtends komen er ook wat vliegtuigen over, deze zijn dan onderweg naar het vliegveld van Cozumel, wat recht tegenover ons ligt.
Verder zijn er vrij weinig vliegtuigen te zien, geen streep of niks in de lucht.
In Playa is wel een kleine 'airstrip' waar diverse Cessna's en dergelijke staan, deze komen af en toe over maar daar heb je geen last van.
Ook de cruiseschepen werden weer afgemeerd daar vandaag, het is helaas net te ver om te kunnen zien wat of wie het is.
Het eiland Cozumel ligt 19km uit de kust vandaan, mooi stukje zwemmen.

We hebben ook mooie foto's gemaakt, Eva heeft een rondje hotel gedaan en daarna op het strand zelf nog vanalles verzonnen.
Na de foto's waren we helemaal gescrubt, natuurlijke behandeling.
De golven zijn zo wild dat alle zand wordt opgeworpen en je bikini/zwembroek/andere denkbare plaatsen volzitten met zand wat nog flinkplakt ook.
De douchekraan krijgt het maar met moeite weg.

We hebben zelfs nog even op ons eigen terrasje gezeten, met uitzicht op niks.
Hanno ving een mug in de lucht en had daarna zijn handen onder waarschijnlijk zijn eigen bloed zitten.

Om 19u was er het avondeten, en daarna langs het plaatselijke winkelcentrumpje.
Het ging bergafwaarts met Eva dus ze ligt nu voor pampus met een fles lauw water er naast.
Heel vreemd, overdag gaat het goed en tegen de avond en 's nachts is het patat.
Zou zomaar de vampierbacterie kunnen zijn, alleen actief als het donker is.
Ze eet wel en heeft geen koorts dus geen reden tot drama.
Hopelijk is het morgen te doen, als je met buikklachten opgesloten zit in een vliegtuig is dat
niet erg handig.

Ze hadden weinig soeps in het winkelcentrumpje en het was ook nog eens erg warm daar.
Zijn we toch wel erg blij dat we een hotel aan zee hadden, als er geen windje staat dan is het warm hoor.
We zouden nog langs een grote supermarkt in de buurt gaan maar dit is er niet van gekomen, jammer maar helaas.
Dat wordt dinsdag ouderwets naar de AH, Emte, Jumbo en Naldi.

Morgenmiddag om 12.25u plaatselijke tijd, 19.25 NL tijd worden we hier in het hotel opgehaald voor de terugreis.
Als het volgens plan verloopt stijgen we hier om 17.00u op en landen we een uurtje of 11 later veilig op Schiphol.
Ook deze vlucht zal worden uitgevoerd door de 787 Dreamliner.
Voor diegene die onze vlucht willen volgen op een flightradar, we hebben vluchtnummer OR338/TFL338.
Daarna nemen we de shuttlebus terug naar het Ibis hotel in Badhoevedorp waar de auto stof staat te vangen.
Ergens in de middag zullen we weer neerstrijken in ons Hulst.
Puntje jammer dat het een eind rijden is van en naar Schiphol.

Dit jaar hebben we voor de 1e keer geen ansichtkaartjes verstuurd, vorig jaar in Gran Canaria zijn ze waarschijnlijk kwijt geraakt want ze zijn nergens aangekomen.
We vonden het erg jammer dat niemand ons kaartje heeft gehad dus laten we dat dit jaar zitten.
Iedereen die meer verhalen/foto's/ervaringen/tips&tricks/koffie-thee-bier-wijn-fris wil is natuurlijk van harte welkom bij ons en we
zullen jullie dan verblijden met alle ins en outs en hoe wij het land Mexico hebben beleefd.
Wat velen niet weten is het feit dat Mexico niet de officiele naam is van het land waarin wij ons bevinden.
De officiele naam is: 'De Verenigde Staten van Mexico'
Net zoals de USA is dit land opgedeeld in verschillende staten die samen een geheel vormen.

Het hotel, RIU Yucatan, is ten zeerste aan te raden.
We hebben geen op- of aanmerking.
Er zal altijd wel eens iets zijn dat niet helemaal perfect is maar dat kan ook niet.
We zijn van Arke/Holland International gewoon dat alles goed gaat en tot nu toe is dat ook weer zo.
Mexico is een prachtig land, althans het gedeelte waar wij zaten, het schiereiland Yucatan, is dat zeker.
De bevolking, voor het overgrote deel Maya's, is vriendelijk, lacht altijd en zal altijd helpen.
Het is in ieder geval de moeite om nog eens terug te komen, Isla Holbox, Cozumel, Isla Mujeres, Xplor, Xcaret en nog veel meer hebben we niet kunnen doen.
Dat zal dan op het verlanglijstje blijven staan tot de mogelijkheid zich voordoet.

Bij deze zal ons reisverslag van een prachtige vakantie eindigen, wij danken een ieder die ons trouw heeft gevolgd en die onze verhaaltjes en foto's heeft bekeken.

Rest ons om te gaan slapen, ontbijten, koffers pakken, om twaalf uur uitchecken en een halfuurtje op de bus te wachten.

Adios, hasta luego y buenos noches

Muchos besitos,

Eva en Hanno

Bianca

Fijne reis terig! Het is hier stuk minder warm als je in nl aankomt. Dus kacheltje aan in toet toet. X