Eva en Hanno Yucatan Mexico 2015

Dagje keutelen!

Vannacht gewoon 10uur geslapen, was dat niet heerlijk!
Blijkbaar zit de jetlag er toch in, ook al voel je dat niet meteen.
Anyway we waren alletwee ernstig gaar dus slapen lukte zonder problemen.

De airco uitgedaan en het was vanochtend een geruststellende 25,5 graden binnen dus
we wisten zeker dat we niet in Hulst wakker werden.

Vandaag staat er niet iets bijzonders op het programma dus lekker opt gemakje een beetje rondkeutelen.

Na het ontbijt zijn we naar een hotel vlakbij gelopen om te luisteren naar een dame van
Arke en ook nog 2 excursies geboekt.

Via het strand naar Playa del Carmen wandelen zou wel wat zijn dus hup de stoute schoenen aan, naja eigenlijk uit want dat loopt niet zo handig op zand.
Zodra je uit de schaduw komt verbrand je ongeveer gelijk dus dik gesmeerd op weg.
Dat was een mooie wandeltocht, niet druk en het zand is wit dus niet warm voor de voeten.

Het centrum van Playa is echt heel erg toeristisch, volle bak winkeltjes en andere bijbehorende zaken.
Gelukkig hadden ze ook zonnebrillen.De zonnebrillen bij de Action warenhelaas geen succesdus hier effe gekeken en meegenomen.

Via het strand weer terug om te lunchen.

In de middag hebben we heerlijk op het strand gelegen, en waren we getuigen van een trouwerij! Dat ze nog lang gelukkig mogen zijn.
Op zich een goed idee, alleen om 15u in de middag is het erg heet en ze stonden gewoon zonder beschutting in de stekke zon.
Eva is mooi rood op de schoudertjes en Hanno op z'n hoofd en toch hebben we serieus goed ingesmeerd.

Zometeen richting avondeten en daarna even met de laptop in de wifi zone om dit verhaaltje te uploaden.

Op tijd slapen want morgen doen we Xel-Ha (spreek uit als Sjel-Ha).
Dat is een waterpark in een natuurlijke laguna, ongeveer een uurtje van hier.

P.s. Er staan al wat foto's online.

Huub

Oeps, zo snel aangebrand?
Hoe groot is de zonkracht daar dan?

Eva

Geen idee maar als je een plekje vergeet ben je daar vuur rood. Me schouders zijn nu pas wat minder rood geworden en dat is 3 dagen later.