Eva en Hanno Yucatan Mexico 2015

Dagje strand

Heerlijk uitgeslapen vandaag!

Om half negen ging de wekker.Stiekem waren we al wakker maar nog lang geen zin gehad om op te staan. Ontbijtje in het restaurant en hoppa naar het strand.

Eva heeft zonne allergie opgelopen, heel vervelend, dus we zitten in de schaduw onder palmbomen.

In de schaduw zitten betekent hier niet dat je niet verbrand of een kleurtje krijgt.
Een dag in de schaduw, en volle bak smeren, is hetzelfde als een dag in de volle zon in Cadzand. Gelukkig hebben we geen hele pijnlijke brandplekken, maar als je dat zou willen is dat geen probleem. Ga een uurtje zonder smeren in de zon liggen en je hebt gegarandeerd prijs.

Tegenover ons strand ligt het eiland Cozumel, vooral populair als cruiseschip bestemming.
We zien dan ook de schepen liggen, vandaag lag er een Disney Cruise Lines schip, de Disney Magic.
Het eiland zelf zie je bijna niet, alleen de hotels die er op staan.
Ook dit eiland is helemaal vlak, geen berg te zien.
Je kan dit ook bezoeken echter konden wij geen plaatsje meer voor vinden in onze vakantie agenda. Dat zal voor een volgende keer zijn.

Ons avondeten was in het mexicaanse restaurant en dat was eens effe lekker zeg.
Een stukje vlees van uitstekende kwaliteit.

Na het dessert kwamen ze een tequila boom boom brengen, maak dat weeral eens mee.
De foto's zeggen genoeg....Je moet het in 1x optutteren hoppa.

Zometeen effe met de laptop de wifi zone in om het verhaaltje te plaatsen en dan slapen.

Morgen om acht uur moeten we present zijn bij de Hertz rent a car, daar staat als het goed is onze huur toet in de startblokken.
De reisleiding gisteren heeft ons bang gemaakt met politie controles.
We zouden sowieso de pineut zijn als we moeten stoppen.
Overal staat dat het helemaal geen probleem is dus we zien het wel.

Morgen hebben de Mayastad Chichen Itza op het programma, dat is 200km rijden van Playa.
Daar in de buurt is een half open cenote, Ik Kil en daar willen we ook heen, net zoals spaanse stad Valladolid.
Al met al een drukke dag.

Vandaag was het een kort verhaaltje, alle zandkorrels van het strand beschrijven is een beetje saai...

Hasta la vista....baby